با توجه به مقادیر Sig جدول شماره ۴-۴ فرض صفر رد نمی شود. یعنی دلیلی برای رد این فرضیه که نمونه مورد نظر دارای توزیع نرمال است، وجود ندارد. به عبارتی دیگر توزیع این نمونهها نرمال است.
۴-۳ تجزیه و تحلیل سوالها و فرضیه ها
در تحقیقات آماری، معمولا رفتار یک یا چند گروه از افراد یک جامعه را مورد مطالعه قرار دهیم. مسلما شاخصهای آماری که از گروه نمونه به دست میآید، برابر با پارامترهای جامعه نیست. هر چه نمونه بیشتر معرف جامعه مورد نظر باشد، احتمال اینکه بتوان پارامترهای جامعه را از روی آن برآورد کرد و یا نتایج نمونه را به جامعه تعمیم داد، بیشتر خواهد بود. در زیر ابتدا به سوالات تحقیق و در ادامه به فرضیه های تحقیق جواب داده خواهد شد.
۴-۳-۱ سوال های تحقیق
۱- آیا استفاده از تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟
برای آزمون رابطه بین دو متغیر تبلیغات اینترنتی و جذب گردشگران داخلی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
جدول ۴-۵ ۹نتیجه جدول همبستگی دو متغیر تبلیغات اینترنتی و جذب گردشگران داخلی
متغیرها | تعداد | مقدار ضریب همبستگی پیرسون | سطح معنیداری |
تبلیغات اینترنتی و جذب گردشگران داخلی | ۳۲۰ | **۸۸۶/۰ | ۰۰/۰ |
** رابطه در سطح ۹۹ درصد معنیدار است.
همانطور که در جدول ۴-۵ نشان داده شده است میزان ضریب همبستگی ۸۸۶/۰ بوده که نشان از رابطه مستقیم بین متغیرها میباشد. مقدار sig آزمون برابر ۰۰/۰ می باشد و چون کمتر از ۰۵/۰ میباشد میتوان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۹% رابطه معنیداری بین دو متغیر وجود دارد.
۲- آیا استفاده از وبسایتها بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟
برای آزمون رابطه بین دو متغیر استفاده از وبسایتها و جذب گردشگران داخلی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
جدول ۴-۶٫ ۱۰نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از وبسایتها و جذب گردشگران داخلی
متغیرها | تعداد | مقدار ضریب همبستگی پیرسون | سطح معنیداری |
استفاده از وب سایتها و جذب گردشگران داخلی | ۳۲۰ | **۸۱۷/۰ | ۰۰/۰ |
** رابطه در سطح ۹۹ درصد معنیدار است.
همانطور که در جدول ۴-۶ نشان داده شده است میزان ضریب همبستگی ۸۱۷/۰ بوده که نشان از رابطه مستقیم بین متغیرها میباشد. مقدار sig آزمون برابر ۰۰/۰ می باشد و چون کمتر از ۰۵/۰ میباشد میتوان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۹% رابطه معنیداری بین دو متغیر وجود دارد.
۳- آیا استفاده از برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما (رسانه ملی) بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟
برای آزمون رابطه بین دو متغیر استفاده از برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما (رسانه ملی) و جذب گردشگران داخلی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
جدول ۴-۷ ۱۱نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما (رسانه ملی) و جذب گردشگران داخلی
متغیرها | تعداد | مقدار ضریب همبستگی پیرسون | سطح معنیداری |
استفاده از برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما (رسانه ملی) و جذب گردشگران داخلی | ۳۲۰ | ۳۵۶/۰ | ۰۰/۰ |
همانطور که در جدول ۴-۷ نشان داده شده است میزان ضریب همبستگی ۳۵۶/۰ بوده که نشان از رابطه مستقیم بین متغیرها میباشد. مقدار sig آزمون برابر ۰۰/۰ میباشد و چون کمتر از ۰۵/۰ میباشد میتوان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۵% رابطه معنیداری بین دو متغیر وجود دارد.
۴- آیا استفاده از برنامه های تبلیغاتی ماهواره بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟
برای آزمون رابطه بین دو متغیر استفاده از برنامه های تبلیغاتی ماهواره و جذب گردشگران داخلی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
جدول ۴-۸ ۱۲نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از برنامه های تبلیغاتی ماهواره و جذب گردشگران داخلی
متغیرها | تعداد | مقدار ضریب همبستگی پیرسون | سطح معنیداری |
استفاده از برنامه های تبلیغاتی ماهواره و جذب گردشگران داخلی | ۳۲۰ | **۶۹۶/۰ | ۰۰/۰ |
** رابطه در سطح ۹۹ درصد معنیدار است.
همانطور که در جدول ۴-۸ نشان داده شده است میزان ضریب همبستگی ۶۹۶/۰ بوده که نشان از رابطه مستقیم بین متغیرها میباشد. مقدار sig آزمون برابر ۰۰/۰ میباشد و چون کمتر از ۰۵/۰ میباشد میتوان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۹% رابطه معنیداری بین دو متغیر وجود دارد.
۵- آیا استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟
برای آزمون رابطه بین دو متغیر استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری و جذب گردشگران داخلی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
جدول ۴-۹ ۱۳نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری و جذب گردشگران داخلی