۱-۷ قلمرو زمانی
این پژوهش از زمان تصویب آغاز شده ۱۶/۳/۱۳۹۳ و ۸ ماه پس از آن خاتمه مییابد.
۱-۸قلمرو موضوعی
ازنظرموضوعیبا توجه به موضوع پژوهش حاظر که به بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان مورد مطالعه بانک پارسیان میپردازد.
۱-۹ مدل مفهومی پژوهش
ﻣﺪلﻫﺎی ﻓﺮاواﻧﯽدرﺗﻼشﻫﺴﺘﻨﺪ،ﺗﺎﭼﮕﻮﻧﮕﯽﭘﺬﯾﺮشﺗﮑﻨﻮﻟﻮژیﺗﻮﺳﻂاﻓﺮاد،راﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽوﺗﻮﺻﯿﻒﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻫﺮﯾﮏازاﯾﻦﻣﺪلﻫﺎﻣﺠﻤﻮﻋﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻔﯽازﺷﺎﺧﺺﻫﺎی رﻓﺘﺎریوﻧﮕﺮﺷﯽرااراﺋﻪ ﻣﯽدﻫﻨﺪازراﯾﺞﺗﺮﯾﻦﻣﺪلﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮددرﻣﻄﺎﻟﻌﻪﭼﮕﻮﻧﮕﯽﭘﺬﯾﺮشﺗﮑﻨﻮﻟﻮژیﺗﻮﺳﻂاﻓﺮاد ﻣﯽﺗﻮانﺑﻪﻣﺪلﻫﺎی ﻧﻈﺮﯾﻪ اﻗﺪامﻣﺴﺘﺪل آزﺟﻦوﻓﯿﺶﺑﯿﻦ، ۱۹۷۵،آزﺟﻦوﻓﯿﺶﺑﯿﻦ، ۱۹۸۰ ﻧﻈﺮﯾﻪرﻓﺘﺎرﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰیﺷﺪه آزﺟﻦ ۱۹۸۵(،ﻣﺪلﭘﺬﯾﺮشﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی دﯾﻮﯾﺲ ۱۹۸۹،دﯾﻮﯾﺲوﺑﺎﮔﻮزیووانﺷﻮ، ۱۹۸۹ ﻧﻈﺮﯾﻪﮔﺴﺘﺮش ﻧﻮآوری ﻣﻮروﺑﯿﻨﺒﺎﺳﺖ،۱۹۹۱(،ﻧﻈﺮﯾﻪﺗﺠﺪﯾﺪﻧﻈﺮﺷﺪۀرﻓﺘﺎرﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰیﺷﺪه ﺗﯿﻠﻮروﺗﺎد ۱۹۹۵ ﻣﺪل اﻧﮕﯿﺰﺷﯽ اﯾﮕﺒﺎرﯾﺎ ۱۹۹۶ وﻧﻈﺮﯾﻪﺷﻨﺎﺧﺖاﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮ،ﻫﺒﮕﯿﻨﺰ ۱۹۹۵ اﺷﺎرهﮐﺮد.
ﺑﺎﺗﻮﺟﻪﺑﻪﻣﺪلﻫﺎی اراﺋﻪﺷﺪهﻣﺪلﭘﯿﮑﺎراﯾﻨﻦﺑﻪﻋﻨﻮانﻣﺪلﻧﻈﺮیﺗﺤﻘﯿﻖاﻧﺘﺨﺎبﮔﺮدﯾﺪﭼﺮاﮐﻪازﯾﮏﺳﻮاﯾﻦﻣﺪلﺟﻬﺖﭘﺬﯾﺮشﺑﺎﻧﮑﺪاریاﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏﻃﺮاﺣﯽوآزﻣﻮنﺷﺪهوازﺳﻮیدﯾﮕﺮﻣﺪلﭘﯿﮑﺎراﯾﻨﻦﻣﺒﺘﻨﯽﺑﺮﻣﺪلﻣﻌﺮوفﭘﺬﯾﺮشﺗﮑﻨﻮﻟﻮژیدﯾﻮﯾﺲاﺳﺖ. ﻣﺪلﭘﺬﯾﺮشﺗﮑﻨﻮﻟﻮژیدﯾﻮﯾﺲﺑﻪﺷﮑﻠﯽوﺳﯿﻊﺑﺎﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮنودرﻣﻮﻗﻌﯿﺖﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒآزﻣﻮنﺷﺪهاﺳﺖورواﯾﯽوﭘﺎﯾﺎﯾﯽﻣﺪلﺟﻬﺖﺗﻮﺿﯿﺢﭘﺬﯾﺮشواﺳﺘﻔﺎدهازﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽﺛﺎﺑﺖﮔﺮدﯾﺪهاﺳﺖ.(ﻣﺎﺗﯿﺴﻮن، ۱۹۹۱؛دﯾﻮﯾﺲووﻧﮑﺎﺗﺶ، ۱۹۹۶)
ﻣﺪلﭘﺬﯾﺮشﺗﮑﻨﻮﻟﻮژیﻧﯿﺰﻣﺒﺘﻨﯽﺑﺮﻣﺪلاﻗﺪامﻣﺴﺘﺪلآﺟﺰنوﻓﯿﺸﺒﻦاﺳﺖﮐﻪﺑﻪﻋﻮاﻣﻞﺗﻌﯿﯿﻦﮐﻨﻨﺪه ﻧﯿﺎتﻫﻮﺷﯿﺎراﻧﻪرﻓﺘﺎری ﻣﯽﭘﺮدازد. ﺗﻮﺳﻌﻪﻣﺪلاﻗﺪامﻣﺴﺘﺪلازدﻫﻪ ۵۰ ﺷﺮوعﺷﺪ،اوﻟﯿﻦﺗﺤﻘﯿﻖدرراﺑﻄﻪﺑﺎاﯾﻦﻣﺪلدرﺳﺎل ۱۹۶۷ ﻣﻨﺘﺸﺮﮔﺮدﯾﺪ. ازﺳﺎل ۱۹۶۷ ﻣﺪلاﻗﺪامﻣﺴﺘﺪلﺑﺎرﻫﺎﺗﻮﺳﻌﻪﯾﺎﻓﺘﻪوﻣﻮردآزﻣﻮنواﺳﺘﻔﺎدهﻗﺮارﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ،ﻣﻮﻓﻘﯿﺖاﯾﻦﻣﺪلدرﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽوﺗﻮﺿﯿﺢرﻓﺘﺎردرﺣﻮزهﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒﺗﺎﯾﯿﺪﺷﺪهاﺳﺖ. ﻣﺪلاﻗﺪامﻣﺴﺘﺪلﻣﺒﺘﻨﯽﺑﺮاﯾﻦﻓﺮضاﺳﺖﮐﻪﻣﺼﺮفﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺑﻪﺷﮑﻞﻣﻨﻄﻘﯽرﻓﺘﺎرﮐﺮدهوﺗﻤﺎماﻃﻼﻋﺎتﻣﻮﺟﻮدراﺑﻪﺷﮑﻠﯽﻣﻨﻈﻢﺟﻤﻊآوریوارزﯾﺎﺑﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﻫﻢﭼﻨﯿﻦاﯾﻦﻣﺪلﻓﺮض ﻣﯽﮐﻨﺪﮐﻪاﻓﺮادآﺛﺎراﻗﺪاﻣﺎتﻣﻤﮑﻦراﻣﻮردﺗﻮﺟﻪﻗﺮاردادهوﺑﺮاﺳﺎساﯾﻦﻣﻨﻄﻖﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. (آﺟﺰنوﻓﯿﺸﺒﻦ،۱۹۸۰)،اﻓﺮادﺑﺮﻫﻤﯿﻦاﺳﺎسدرﻣﻮرداﺳﺘﻔﺎدهازﯾﮏﺳﯿﺴﺘﻢاﻃﻼﻋﺎﺗﯽﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی ﻣﯽﮐﻨﻨﺪﮐﻪاﺳﺘﻔﺎدهازاﯾﻦﺳﯿﺴﺘﻢ اﻃﻼﻋﺎﺗﯽﻧﺸﺎندﻫﻨﺪهﭘﺬﯾﺮشآنﺳﯿﺴﺘﻢﺗﻮﺳﻂﮐﺎرﺑﺮاناﺳﺖ(ﭘﯿﮑﺎراﯾﻨﻦ، ۲۰۰۴، ۲۲۶).
۱.Technology Acceptance
۲.Electronic Banking
- Perceived Usefulness
- Perceived Ease Of Use
۵.Perceived Enjoyment
دیگر سایت ها :