بنابراین علاقه به این جنبهها) حتی زمان ارائه CS یا US در زمان دیگری نیز ادامه دارند؛ بنابراین، EC مقاوم به خاموشی بوده و در نهایت تاثیرات آن باید محدود به مواردی شود که در آن CS و US ویژگیهای مشترکی دارند؛ بنابراین تاثیرات EC زمانی که CS و US به کیفیتهای متفاوتی متعلق بوده مورد انتظار نیست (یا حداقل احتمال آن کمتر است) (هافمن و همکاران، ۲۰۱۰).
۲-۱-۵-۵-۶- دیدگاه گزارهای
دیدگاه گزارهای، این احتمال را در نظر گرفته است که همه شکلهای یادگیری تداعیگرایانه شامل EC، وابسته به شکل هدفمند و ارزیابی