“
جدول شماره۳-۳: ضرایب مربوط به آزمون مقیاس سنجش متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش حق بیمه”
همان گونه که مشاهده می شود از پاسخ های دریافتی در ردیف های ۲و۳و۴و۱۴برای سنجش میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش حق بیمه استفاده شده است .
Reliability
****** Method 1 (space saver) will be used for this analysis ******
R E L I A B I L I T Y A N A L Y S I S – S C A L E (A L P H A)
۱ X2 دزدی دریایی عاملی برای گرفتن حق بیمه بیشتر شده است. ۲ X3 دزدی دریایی باعثافزایش درآمد دلالان بیمه (حق کمیسون) شده است. ۳ X4 دزدی دریایی توجیه ابزاری (بهانهای) برای افزایش حق بیمه توسط شرکتهای بیمه (بیمه گران) است. ۴ X14 دزدی دریایی روی حق بیمه باربری با توجه به آزادسازی نرخ های بیمه های باربری تاثیر ندارد .
Item-total Statistics
Scale Scale Corrected
Mean Variance Item- Alpha
if Item if Item Total if Item
Deleted Deleted Correlation Deleted
X2 7.4000 2.7789 .6646 .5114
X3 7.6500 4.2395 .4432 .6704
X4 7.5500 2.8921 .7489 .4531
X14 7.5500 4.7868 .1739 .8015
Reliability Coefficients
N of Cases = 20.0 N of Items = 4
Alpha = .7036
نتایج آزمون بالا نشان میدهد که مقیاس از اعتبار کافی برای سنجش متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش حق بیمه” برخوردار است. چرا که مقدار آلفای کرونباخ آن(۰/۷۰۳۶)بالاتر از ۰/۷میباشد.
جدول شماره ۳-۴: ضرایب مربوط به آزمون مقیاس سنجش متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر قوانین بیمه داخلی و بین المللی”
همان گونه که مشاهده می شود از پاسخ های دریافتی در ردیف های ۵و۸و۱۸و۲۵برای سنجش میزان تأثیر دزدی دریایی بر قوانین بیمه داخلی و بین المللی استفاده شده است.
Reliability
****** Method 1 (space saver) will be used for this analysis ******
R E L I A B I L I T Y A N A L Y S I S – S C A L E (A L P H A)
۱ X5 با افزایش عدم امنیت به دلیل دزدی دریایی، و پیرو آن افزایش ریسک تأثیر منفی بر قوانین و بر قراردادهای صنعت بیمه گذاشته است. ۲ X8 دزدی دریایی باعث وضع قوانین خاص بیمه (تعیین سقف بیمه) و … شده است. ۳ X18 دزدی دریایی باعث وابستگی اصلاحات قانون داخلی بیمه شده است ۴ X25 دزدی دریایی باعث ایجاد تعارض بین قوانین یورک آنتورپ بلژیک و قانون دریا نوردی در مورد حفاظت از محموله ها در حین حمل شده است.
Item-total Statistics
Scale Scale Corrected
Mean Variance Item- Alpha
if Item if Item Total if Item
Deleted Deleted Correlation Deleted
X5 7.6500 6.4500 .3959 .7344
X8 7.8000 5.3263 .5594 .6477
X18 7.9500 3.9447 .6966 .5524
X25 7.8000 6.0632 .4698 .6992
Reliability Coefficients
N of Cases = 20.0 N of Items = 4
Alpha = .7306
نتایج آزمون بالا نشان میدهد که مقیاس از اعتبار کافی برای سنجش متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر قوانین بیمه داخلی و بین المللی” برخوردار است. چرا که مقدار آلفای کرونباخ آن (۰/۷۳۰۶) بالاتر از ۰/۷ میباشد.
جدول شماره۳-۵: ضرایب مربوط به آزمون مقیاس سنجش متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر خسارت بیمههای باربری”
همان گونه که مشاهده می شود از پاسخ های دریافتی در ردیف های ۱۵و۱۶و۱۷برای سنجش میزان تأثیر دزدی دریایی بر خسارت بیمههای باربری استفاده شده است.
Reliability
****** Method 1 (space saver) will be used for this analysis ******
R E L I A B I L I T Y A N A L Y S I S – S C A L E (A L P H A)
۱ X15 دزدی دریایی باعث افزایش خسارت در بیمه های باربری شده است . ۲ X16 دزدی دریایی علت اصلی خسارت بیمه های باربری( حمل و نقل )دریایی در سال های اخیر است. ۳ X17 دزدی دریایی عاملی در ایجاد خسارات فاجعه آمیز در بیمه های باربری است .
Item-total Statistics
Scale Scale Corrected
Mean Variance Item- Alpha
if Item if Item Total if Item
Deleted Deleted Correlation Deleted
X15 4.8000 3.0105 .5794 .7168
X16 5.1500 2.3447 .6890 .5746
X17 4.8500 2.2395 .5577 .7521
Reliability Coefficients
N of Cases = 20.0 N of Items = 3
Alpha = .7639
نتایج آزمون بالا نشان میدهد که مقیاس از اعتبار کافی برای سنجش متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر خسارت بیمههای باربری” برخوردار است. چرا که مقدار آلفای کرونباخ آن (۰/۷۶۳۹) بالاتر از ۰/۷میباشد.
فصل چهارم:
یافته های توصیفی و تحلیلی
مقدمه :
در این فصل نتیجه یافته های آماری از پرسشنامه های جمع آوری شده در قالب یافته های توصیفی و تحلیلی مورد نقد و بررسی قرار گرفت .
در بخش یافته های توصیفی آزمون شوندگان از یک سو از نظر جنس ، سن ، میزان تحصیلات مورد بررسی و تحلیل توصیفی قرار گرفتند و از سوی دیگر پاسخهای آزمون شوندگان برای هر سوال مورد تحلیل قرار گرفت جداول آماری یافته ها و نمودار هیستوگرام آن ها به طور جداگانه برای هر یافته توصیفی آورده شده است سپس نتیجه آن در بخش یافته های تحلیلی استفاده شد.
در بخش یافته های تحلیلی و بر اساس تحلیل های انجام گرفته نتایج حاصل از اجرای مدل t تک نمونه ای برای تعیین متغیرهای تحقیق در جداول جداگانه ای آورده شد و سپس با بهره گرفتن از آن ها فرضیات مورد آزمون رد یا قبول شدند .
۴-۱ یافته های توصیفی :
همان گونه که مشاهده می شود از تعداد ۱۲۰ پرسشنامه جمع آوری شده از بین زنان و مردان تعداد ۴۸ پرسشنامه توسط زنان و ۶۹ پرسشنامه توسط مردان پاسخ داده شده است بعبارتی ۴۰% از پاسخگویان زن و ۵/۵۷% مرد میباشند تعداد ۳ نفر نیز به پرسشنامه پاسخ نداده اند که معادل ۵/۲% با فراوانی نسبی ۵/۹۷% از۱۰۰% پاسخگو میباشند
جدول۴-۱ : جنس پاسخگو
فراوانی درصد درصد خالص زن ۴۸ ۴۰٫۰ ۴۱٫۰ مرد ۶۹ ۵۷٫۵ ۵۹٫۰ جمع ۱۱۷ ۹۷٫۵ ۱۰۰٫۰ بی پاسخ ۳ ۲٫۵ جمع ۱۲۰ ۱۰۰٫۰
“