و والدین آنها (عمدتاً مادران) به منظور بررسی نقش واسطهگر هویت قومی و هویت شخصی در رابطه بین کنشوری مدرسه و کنشوری خانوادگی و رفتار مشکلآفرین، به نتیجهای مبنی بر نقش واسطهگر متغیرهای هویت دست نیافتند.
همانطور که ملاحظه شد، پژوهشهای انجامشده در باب واسطهگری هویت در یک پژوهش، نقش واسطهگر آن را در رابطه با کنشوری خانوادگی و رفتار مشکلآفرین نشان داده و در پژوهشی دیگر، هویت نقش واسطهگر در رابطه بین کنشوری خانوادگی و مدرسه، و رفتار مشکلآفرین نداشته است. در نهایت، در ایران نیز پژوهشی که به بررسی واسطهگری هویت در رابطه با عوامل بافتی و رفتار برونیسازیشده پرداخته باشد، گزارش نشده است.