پایان نامه : مدیریت روسازی زیرساختهای فرودگاهی ارسال شده در 16 اردیبهشت 1399 توسط نجفی زهرا در بدون موضوع هدف از این سمینار ارائه تکنیک های معمول مورد استفاده در پهنه آزمایشات غیر مخرب و کاربرد آنها درآزمایشات روسازی می باشد.تجهزات تغییر شکل غیر مخرب بوسیله به کار بردن نیرو روی سطح روسازی و اندازه گیری نتایج تغییر شکلهایسطح روسازی که به وسیله مبدل های سرعت سنجی ویا ژئوفون اندازه گیری می شوند کار می کنند. نتایجبدست آمده از این آزمایشات غیر مخرب استفاده می شود در بر آورد شرایط روسازی آسفالتی و بتنی. مقدمهدر این تحقیق پس از بررسی نرم افزار ها ومدل های پیش بینی در مدیریت روسازی فرودگاهها به بررسی جامعپیرامن ارتباط سیستم GIS با مدیریت روسازی فرودگاهها در سطح شبکه می پردازد . در فصل آخر نیز تحلیل های اقتصادی مربوطه بررسی شده و فواید تعیین اولویت ها و زمان بهینه برای تعمیرات از طریق پیش بینی وضعیت روسازی فرودگاهی برای آینده، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.خط مشی سیستم تعمیر و نگهداری عبارت است از تعریف و مشخص نمودن تمام انواع خرابیهای ممکن وحالتهای مختلف شدت خرابیهایی که ممکن است در طول دوره زمانی اعمال روش های تعمیر و نگهداریبرای حل مشکلات روسازی ایجاد شود .وقوع یک سری خرابیها در یک محدوده مشخص از روسازی امریمعقول است. در این شرایط، تمام استراتژیهای تعمیر و نگهداری باید دقیقاً تحلیل شوند تا مشخص شود کهکدام یک از روش های تعمیر و نگهداری برای رفع نواقص روسازیها از بازدهی بیشتری برخوردار بودهاند. اگربرنامه زمانبندی شده عظیمی برای تعمیر روسازی (مانند اجرای یک لایه رویه برای تحمل تنشهای سازهای) یابازسازی آن برای یک بخش از روسازی تدوین شده باشد، تأثیر به تعویق انداختن انجام عملیات تعمیر رویبخشهای متفاوت قابل ملاحظه خواهد بود.یکی از مطالعاتی که در آزمایشات روسازیهای فرودگاهی انجام می شود جستجوی راههایی برای اندازهگیری و ارزیابی خرابی های روسازی ها است. ابتدا ارزیابی وضعیت روسازی ها توسط استفاده کنندگان ازروسازیهای فرودگاهی و همچنین اندازه گیری میزان و شدت خرابی ها با بهره گرفتن از روشها و وسایل مخصوص و