۱ – ۴ – هدف پژوهش
امروزه نوآوری به عنوان یک چالش مهم و حیاتی در سازمان ها و شرکت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کانون توجهات شرکت ها و سازمان ها را به خود معطوف کرده است . توجه به این امر می تواند در پیشبرد عملیات سازمانی و توجه به نیازهای جدید را مرتفع سازد .
هدف از این پژوهش تاثیر قابلیت های غناوری اطلاعات و توانمندسازی بر نوآوری و اثراتی که این متغیرها بر نوآوری خواهند داشت، بررسی و مطالعه می شود . در این پژوهش ، قابلیت های فن آوری را با ابعاد دانش فن آوری ، یکپارچه سازی فناوری اطلاعات با استراتژی کسب و کار و فناوری اطلاعات در ارتباطات داخلی و توانمندسازی کارکنان را با رسمی سازی ، تمرکز و جو توانمندسازی و تاثیر این عوامل را بر نوآوری خواهیم سنجید.
یافته های تحقیق برخی مطالعات صورت گرفته داخلی و خارجی ، تاثیر قابلیت های فناوری اطلاعات بر نوآوری و همچنین تاثیر توانمندسازی بر نوآوری را در پژوهش های خود به اثبات رسانده اند ، ولی در بین این مطالعات ، پژوهشی که تاثیر قابلیت های فناوری اطلاعات و توانمندسازی بر نوآوری باشد ، یافت نشد و برای تاثیر ابعاد فناوری اطلاعات و نیز توانمندسازی بر ابعاد مورد تاکید نوآوری آورده شده در این پژوهش، بررسی می شود .
[۱] . Martins, E.C.& Terblanche, F.(2003)
[۲] . Johnnessen, Jon-Arild; Olsen, Bjorn& Lumpkin, G.T.(2001)
[۳] . Alegre, Joaguin; Lapiedra, Rafael& Chiva, Richard(2006)
[۴] . Urabe, K. (1988)
[۵] . Cumming, Brian S.(1998)
[۶] . Mata,)1995(
[۷] . Carbobara,)2005(
[۸] . West MA, Farr JL,)1990(
[۹] . Simon,)2009(
[۱۰] . Martinez,)2000(
[۱۱] . Nasution H,and Mavonda FT,)2008(
[۱۲] .Hult,)2004(
[۱۳] .Lumpkin and Dess,)1996(
[۱۴] . Ahmad,(1998)
[۱۵] . Honold,(1997)
[۱۶] . Menon,(1999)
[۱۷] . Prakash,Y and Gupta,(2008)
[۱۸] . Petter,(2002)
دیگر سایت ها :